Wednesday, November 9, 2011

New shoes


Hello there my dears.
Wow, what a week. Somehow, right now I feel that I can not save before dates. really wonder whether other people are too. I have absolutely no time for anythingLeisure and boredom have become absolute foreign words. Maybe I'm too sensitive. I don't know.
Well, here you see my new shoes, my shoe closet crying to one growing: D
How do you like it?
So now it is off to bed for me. Tomorrow is a long long day. But Friday will be even longer.
I wish you all a wonderful night ***

Hallöchen meine Lieben.
Wow, was für eine Woche. Irgendwie habe ich momentan das Gefühl, das ich mich vor Terminen nicht mehr retten kann. Ich frage mich wirklich, ob es anderen Menschen genauso geht. Ich habe überhaupt keine Zeit für irgendetwas. Freizeit und Langeweile sind zu absoluten Fremdwörtern geworden. Vielleicht bin ich aber auch zu empfindlich. Ich weiß es nicht. 
Naja, hier seht Ihr meine neuen Schuhe, mein Schuhschrank schreit schon nach einem Anbau :D 
Wie findet Ihr sie?
So nun heißt es für mich ab ins Bett. Morgen ist wieder ein langer langer Tag. Aber der Freitag wird noch länger. 
Ich wünsche Euch allen eine wundervolle Nacht ***








Monday, November 7, 2011

Graffiti Time


A very good morning to all you lovely people out there.
Wow what is there for a week before me? Today, 13 hours worktinker tomorrow with my girlfriend for a Christmas marketcleaning house on Thursday, Friday lantern parade with my kindergarten kids to St. Martin, on Saturday baking day.
Last Saturday we were invited to a birthday-party of a friend in a club in Mannheim, and there we've made ​​many dear friendsThat was a really nice evening and it was even quite warm.
The photos are from an underpass outside the clubthe graffiti on the walls are not really bad, right?
So, now I must go, I wish you a wonderful and stress-free Tuesday.

Einen wunderschönen guten Morgen an alle lieben Menschen da draußen.
Wow was für eine Woche steht mir da noch bevor? Heute 13 Stunden arbeiten, morgen basteln mit meiner Freundin für einen Weihnachtsmarkt, am Donnerstag Wohnungsputz, am Freitag Laternenumzug mit meinen Kindergarten-Kids zum St. Martin, am Samstag Backtag. 
Letzten Samstag waren wir auf einem Geburtstag von einem Freund in einen Club in Mannheim eingeladen und haben dort viele liebe Freunde getroffen. Das war ein echt schöner Abend. und es war sogar noch relativ warm.
Die Fotos sind von einer Unterführung vor dem Club, die Graffitis an den Wänden sind echt nicht schlecht, oder?
So, nun muss ich los, ich wünsche Euch einen wundervollen und stressfreien Dienstag. 















New Karen Millen Shoes (Fotos I'll post next days)
Dsquared2 Jeans
Q Sweater
Zara Coat
Roberto Cavalli Earrings
Louis Vuitton Speedy

Sunday, November 6, 2011

Happy Baking: Almond Sablès


Hello again. Did you have a nice weekend?
Wow, the first week of November was still quite warm for us, up to 18 degrees. So lets enjoy the autumn.
However, in three weeks it's the first  Advent and the beginning of November my mom and I always start a marathon cookie-baking: D. So we've started to bake and set ourselves: there should be at least 20 different varieties. I'll post all varieties and recipes for you.

Here is my first grade: Almond Sables
* 200 grams of soft butter
* 50 grams of sugar,
* 1 egg,
* 1 teaspoon cognac,
* 1 teaspoon vanilla sugar and
* Pinch of salt until foamy.
* 50 grams of peeled chopped almonds,
* 50 grams of powdered sugar and
* 250 grams of flour mix and mix with the egg mixture into a smooth dough. The dough and refrigerate two hours.
Preheat the oven. Roll out the dough, cut out, lie down on the sheet and brush with egg yolk. In the middle put a peeled almond. In the oven at 175 degrees 10-12 minutes.

I wish you a good start into this week and happy baking ;-)

Hello again. Hattet Ihr ein schönes Wochenende?
Wow, die erste Novemberwoche war noch ganz schön warm bei uns, bis zu 18 Grad. So lässt sich der Herbst echt genießen. 
Allerdings ist in drei Wochen der erste Advent und meine Mama und ich starten Anfang November immer einen Plätzchen-Back-Marathon :D. Also haben wir schon angefangen zu backen und uns vorgenommen: es sollen mindestens 20 verschiedene Sorten sein. Ich werde Euch natürlich alle Sorten und Rezepte posten. 

Hier also meine erste Sorte: Mandel-Sablès
* 200 Gramm weiche Butter mit
* 50 Gramm Puderzucker,
* 1 Ei,
* 1 Teelöffel Cognac,
* 1 Teelöffel Vanillezucker und
* etwas Salz schaumig schlagen.
* 50 Gramm geschälte gemahlene Mandeln,
* 50 Gramm Puderzucker und 
* 250 Gramm Mehl mischen und mit der Eimasse zu einem glatten Teig verkneten. Den Teig zwei Stunden kühl stellen. 
Den Backofen vorheizen. Den Teig ausrollen, ausstechen, aufs Blech legen und mit Eigelb bestreichen. In die Mitte eine geschälte Mandel setzen. Im Ofen bei 175 Grad 10-12 Minuten backen. 

Ich wünsche Euch einen guten Start in diese Woche und frohes Backen ;-)









Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...