Wednesday, November 16, 2011

Happy Baking: Love-Dimples


A beautiful good morning my dear bakers.
Unfortunately, I feel don't feel better today, still not healthy, so I go to the doctor again later. hope you feeling good and here I have for you a new baking recipe:
Love dimples:
* 150 grams of soft butter
* 65 grams of sugar and
* 1 vanilla sugar with a whisk until foamy. Throw in
* 2 egg yolks and
* 160 grams of flour to knead dough and make cool in the fridge 30 minutes.
From the small dough make balls and press into it with a wooden spoon handle little dimples. 
mix * 1 egg yolk with
* 1 tablespoon milk and brush the balls with it. Put a little distance on the sheet and bake at 140 degrees 40 minutes until golden brown.
* Make raspberry or red currant jelly in a saucepan warm, fill the dimples with it and allow to cool. 
Lina loves these cookies, but I could stop her to steal them: D
Happy Baking.

Einen wunderschönen Guten Morgen meine lieben Bäckerinnen.
Leider geht es mir heute gesundheitlich immer noch nicht besser, deshalb gehe ich später noch mal zum Arzt. Ich hoffe es geht Euch gut und hier habe ich für Euch ein neues Backrezept:
Liebes-Grübchen:
* 150 Gramm weiche Butter mit
* 65 Gramm Zucker und
* 1 Vanillezucker mit dem Schneebesen schaumig schlagen.
* 2 Eigelbe dazu geben, mit 
*160 Gramm Mehl zu einem Teig verkneten und 30 Minuten kühl stellen.
Aus dem Teig kleine Kugeln formen und mit dem Kochlöffelstiel Grübchen hineindrücken. 
* 1 Eigelb mit
* 1 Esslöffel Milch mischen und die Kugeln damit bestreichen. Mit etwas Abstand auf das Blech setzen und im Ofen bei 140 Grad 40 Minuten goldgelb backen.
* Himbeer- oder Johannisbeergelee in einem Topf warm machen, die Grübchen damit füllen und abkühlen lassen.
Lina liebt diese Plätzchen, ich konnte sie aber davon abhalten etwas zu stehlen :D
Frohes Backen.








3 comments:

  1. They looks really very delicious!
    blackfashionbird.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Now I am hungry! :)

    Will try this recipe for weekend and I love kitty!

    K.
    http://www.bloglovin.com/en/blog/3008424/poshkay

    ReplyDelete

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...