Wednesday, April 11, 2012

Sunday in New York


Sunday, unfortunately it has been raining all day in New York, so we decided to go to the Natural History Museum. On five floors the entire human history is told from the Stone Age to the Space Age. To view everything, a whole day absolutely is not enough, because there is a few more exhibits in this building next to the regular museum. But we were interested only for one of these exhibitions: Creatures of Light. Unfortunately, my pictures turned out, the light at the museum was not so good, so I've googled a few. There is an IMAXcinema in the museum  were we've looked the formation of stars. In one room hangs a life-size blue whale. All animals there look incredibly real. I can only recommend, stop by there when you're in New York (and that's saying something, because I do not really like museums).
Then we got hungry and decided for the ChelseaMarket, which I had already told you in one of my last posts.
This is a small shopping center and gourmet paradise in Chelsea and absolutely the right place if you're hungry, because there simply gets everything: lobster, oysters, sushi, all sorts of fish, thousands of different breads, baked goodies, hot dogs, salads, fruit and vegetable juiceswines, cheeses, oils and much more. You just go into the stores, looking for something and get it out and in minutes they prepared your food as you like it.
And the prices are absolutely not expensive, so this is an adress that I visit again at my next New York vacation.

Sonntags hat es leider den ganzen Tag geregnet in New York, also haben wir beschlossen in das Natural History Museum zu gehen. Auf fünf Stockwerken wird die komplette Geschichte der Menschheit erzählt von der Steinzeit bis ins Weltraumzeitalter. Um sich alles genau anzusehen reicht ein ganzer Tag absolut nicht aus, denn es gibt neben dem normalen Museum noch einige Sonderausstellungen in diesem Gebäude. Wir haben uns aber nur für eine dieser Sonderausstellungen interessiert: Kreaturen aus Licht. Leider sind meine Fotos wegen des Lichts im Museum nicht so gut geworden, deshalb habe ich noch ein paar gegoogelt. Es gibt ein IMAX-Kino in diesem Museum, indem wir uns die Entstehung der Sterne angeschaut haben. In einem Saal hängt sogar ein lebensgroßer Blauwal. Alle Tiere, die dort ausgestellt sind, sehen unglaublich echt aus. Ich kann es Euch nur empfehlen dort mal vorbeizuschauen wenn Ihr in New York seid (und das heißt was, denn ich mag eigentlich keine Museen). 
Dann hatten wir aber Hunger und haben uns wegen des schlechten Wetters für den Chelsea-Market entschieden, von dem ich Euch ja schon in einem meiner letzten Posts erzählt hatte.
Das ist ein kleines Einkaufszentrum und Schlemmer-Paradies in Chelsea und ist absolut die richtige Adresse wenn man Hunger hat, weil man dort einfach alles bekommt: Hummer, Austern, Sushi, alle möglichen Fischarten, tausend verschiedene Brote, gebackene Leckereien, Hot-Dogs, Salate, Frucht- und Gemüsesäfte, Weine, Käse, Öle und vieles mehr. Man geht einfach in die Läden, sucht sich etwas aus und bekommt es innerhalb von Minuten so zubereitet wie man es gerne möchte. Und preislich ist es dort absolut nicht teuer, deshalb also auch eine Adresse, die ich bei meinem nächsten New York Urlaub auf jeden Fall wieder besuche.

















1 comment:

  1. great photos! would love to eat one of those sesame street cupcakes! yum :)

    iam_kbc

    ReplyDelete

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...