Sunday, November 13, 2011

Happy Baking: Mocha-Hearts


Hello there on this fine Sunday evening. How are you?
I had a long and tiring week, and just such a week stands before again.
At the weekend I was busy and I baked with my mom againHere is the recipe for our mocha- hearts:

* 200 grams of soft butter
* 150 grams of powdered sugar and
* 1 teaspoon instant coffee powder until fluffy.
* 1 egg,
* 1 tablespoon of cream and
* 1 pinch of nutmeg to stir.
* 200 grams of flour and
* 100 grams ground almonds.
With the egg mixture quickly to a smooth dough and make 30 minutes cold.
Roll out the doughcut out the heart and put onto the tinIn the oven at 175 degree 12 minutes.
Allow for decorating melt dark chocolate and coat the heart in half with it.
I wish you a wonderful evening and happy baking.

Hallöchen an diesem schönen Sonntagabend. Wie geht es Euch? 
Ich hatte eine lange und anstrengende Woche und genau so eine Woche steht mir wieder bevor. 
Am Wochenende war ich fleißig und habe wieder mit meiner Mama gebacken. Hier das Rezept für unsere Mokkaherzen:

*200 Gramm weiche Butter mit
* 150 Gramm Puderzucker und 
* 1 Teelöffel Instant-Kaffeepulver schaumig schlagen.
* 1 Ei,
* 1 Esslöffel Sahne und
* 1 Prise Muskatblüte dazu rühren. 
*200 Gramm Mehl und 
* 100 Gramm gemahlene Mandeln mischen.
Mit der Eimasse rasch zu einem glatten Teig verkneten und 30 Minuten kalt stellen. 
Den Teig ausrollen, Herzen ausstechen und aufs Blech legen. Im Ofen bei 175 Grad 12 Minuten backen. Danach abkühlen lassen.
Für die Verzierung dunkle Kuvertüre schmelzen lassen und die Herzen zur Hälfte damit bestreichen.

Ich wünsche Euch einen wunderschönen Abend und frohes Backen. 







3 comments:

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...